להתחברות

קשר היסטורי | עמוד דיון

דיוני בית מדרש זה סגורים למשתתפיו בלבד.
אם ברשותך שם משתמש וסיסמא-
אנא הכנס בצד שמאלי העליון של האתר.

אם טרם נרשמת, ניתן לפנות לראש בית המדרש
ולבקש להצטרף לבית המדרש
keshetmb.sugia.net@gmail.com

תגובות אחרונות

user profile image
עומר מדמון
25.06.2019 11:51
לאורך ההיסטוריה היו אמונות ואירועים שגרמו ליהודים להיות קשורים לארץ ישראל.

בעקבות הבטחת ה' לאברהם לאורך כל ההיסטוריה הייתה אמונה שמקומם של היהודים נמצא בארץ ישראל מה שגרם ליהודים בכל העולם תמיד לשאוף ולהגיע לארץ.

האנטישמיות בכל העולם שגרמה להקמת מדינה יהודית. באירופה לא נתנו ליהודים להרגיש חלק מהלאום ובכך גרמו ליהודים תחושת אי שייכות, בנוסף הייתה כמובן השואה שגרמה ליהודים רבים בכל העולם להבין שצריכה להיות מדינה יהודית בה יהודים יהיו בטוחים ולעזוב את אירופה. בארצות ערב היו פוגרומים והתעללות ביהודים מה שגרם ליהודים רבים לעזוב מהפחד שיפגעו בהם.

על פי עמוס עוז (באור התכלת העזה, עמוד 75) "לא יכלה ארץ היהודים לקום ולא יכלה להתקיים אלא במקום הזה מפני שעצמאות היהודים לא יכלה להתחולל בשום טריטוריה אחרת. מפני שלכאן זרמו התפילות והגעגועים… רגשות דתיים סייעו לתנועה חילונית-פוליטית להגשים מטרה ארצית והיסטורית". עמוס עוז טוען כי הרגשות הדתיים שהיו לאורך שנים בגולה סייעו לתנועה החילונית להקים מדינה בארץ ישראל.                       לכן גם אם המקור של קשר הוא דתי הקשר עצמו יכול להיות חילוני לכן הקשר לארץ הוא לא דתי רוחני. בנוסף הקשר לארץ הוא לא טריטוריה מדינית מכיוון שלאורך ההיסטוריה היו תפילות געגועים לארץ. 

user profile image
טל אלגרנטי
8.06.2019 1:42

אתה חושב שהקשר היחידי בין עם ישראל לארץ ישראל הוא רק הקשר ההיסטורי? מה עם בני ישראל ששאפו והשתוקקו להגיע לארץ ישראל גם מבחינה רוחנית?

user profile image
אייל מרדכי לנדאו
30.05.2019 14:51

הקשר שלי לארץ ישראל הוא קשר היסטורי. משחר ההיסטוריה היהודית, אנו רואים שארץ ישראל היא אחד הדברים שעליהם מתבססת היהדות. אליה הם הלכו, ממנה הם גלו, אליה הם התגעגעו וכמהו. הם חיו בעבר בארץ ישראל שנים רבות, וגם כשגלו ממנה (למשך תקופה לא מבוטלת כלל) הם רצו להגיע אליה. הם לא היו מסוגלים לדמיין מקום אחר מלבדו, מימי דוד המלך ואפילו עד לציונות שהייתה תנועה חילונית, גם היא לבסוף החליטה להתמקם פה. רק למקום הזה יש לנו קשר מלא ולא היה שום מקום בהיסטוריה שבו היינו מאוחדים כמו היום.

user profile image
ערן זליקוביץ
30.05.2019 14:26

בקצרה לא. זאת מכיוון שהקשר הוא היסטורי, לא ילידי. אך הקשר ההיסטורי כן יעלה בנוגע לסוגיות היסטוריות המשפיעות על ההיסטוריה של המחר, כמו הקמת משפחה והבאת ילדים.

user profile image
אלה סקלסקי
30.05.2019 14:23

האם הקשר יהיה שיקול בשאלה האם לעבור לחו"ל או להישאר בארץ?

user profile image
ירדן רובינשטיין
30.05.2019 14:21

למה אתה חושב שדווקא הקשר ההיסטורי הוא הקשר בין עם ישראל לארץ ישראל ולא דווקא הקשר הרוחני?

user profile image
קרן שפר
30.05.2019 14:15

יש לי בנוסף קשר טריטוריאלי מאחר שנולדתי פה ואני קשורה למקום לנוף…  

user profile image
ערן זליקוביץ
30.05.2019 14:14

אני מרגיש מחובר להיסטוריה היהודית ולהיסטוריה של ארץ ישראל. אני מאמין שאני מרגיש כך משום שאני רואה בהיסטוריה של העם שלי ושל המשפחה שלי הדבר העיקרי שנותן לי את הזכות ואת הרצון לחיות בארץ

user profile image
טל רחמים
30.05.2019 14:12

אם ההורים שלך יחליטו שהופה כולכם עוברים לחול, תתחילי לפתח קשר למקום החדש או שתחזקי את הקשר עם ישראל?

user profile image
עדו שמש
30.05.2019 14:10

משתתפים