להתחברות

טריטוריה מדינית | עמוד דיון

דיוני בית מדרש זה סגורים למשתתפיו בלבד.
אם ברשותך שם משתמש וסיסמא-
אנא הכנס בצד שמאלי העליון של האתר.

אם טרם נרשמת, ניתן לפנות לראש בית המדרש
ולבקש להצטרף לבית המדרש
keshetmb.sugia.net@gmail.com

תגובות אחרונות

user profile image
עומר מדמון
25.06.2019 12:07

הייתי שמח אם הייתה מסביר מה הכוונה שלך בקשר טריטוריאלי עמוק.

user profile image
עומר מדמון
25.06.2019 12:04

לדעתי זה נשמע קצת מוזר שאפשר לאהוב מקום עם פיגועים ומלחמות בלי אף קשר לרעיוני למקום שמחבר אותך באופן יותר עמוק למקום.  הרי יש מקומות עם איכות חיים הרבה יותר גבוה מישראל , אין יוקר מחייה, אין מלחמות, אין סכסוכים אז למה להתאהב דווקא בארץ ישראל?

user profile image
הדר הרצוג
12.06.2019 21:12

אמרת שאתה גם מרגיש קשר לעמדה ההיסטורית ולעמדה הרוחנית, מבין השניים – לאיזה אחד אתה יותר מתחבר?

user profile image
ניצן ברלינר
12.06.2019 16:33

איך ערכים כמו שיוויון זכויות וחירות קשורים לטריטוריה המדינית? אתה לא רואה ניגוד בין להגיד שהם הכי חשובים ושאתה מאמין בעמדת הטריטוריה המדינית?

user profile image
נועה כרסנתי
12.06.2019 16:27

את חושבת שאם כל חייך היית גרה בארץ אחרת שהיא לא ארץ ישראל עדיין היה לך קשר רוחני לארץ אם כן למה ואיך הוא היה בא לידי ביטוי?

user profile image
נועה כרסנתי
7.06.2019 19:46

אם הייתה לך זכות בחירה להחליט באותה תקופה של הצעת אוגנדה איפה העם היהודי יתיישב מה היו השיקולים שלך או לאיזה צד מהמתנגדים או התומכים היית משתייכך?

user profile image
הדר הרצוג
7.06.2019 17:13

העמדה איתה אני הכי מזדהה לגבי הקשר שלי לארץ ישראל היא עמדת הטריטוריה המדינית. כמובן שבנוסף אני מרגישה קשר היסטורי ורוחני לארץ, אך הקשר הטרטורי מדיני חזק יותר. לפני הכל – ישראל היא הבית שלי. הסיבה שישראל היא הבית שלי היא כי נולדתי וגדלתי כאן, ובקלות רבה יכול להיות שביתי היה בארץ אחרת. אם הייתי גרה בארץ אחרת, הקשר שלי לארץ ישראל היה רק היסטורי ורוחני אבל אני בטוחה שלמרות זאת הייתי מרגישה קשר חזק יותר למקום בו הייתי גרה ולכן עמדת הטרטוריה המדינית היא העמדה איתה אני הכי מזדהה.

user profile image
עמרי וולף
7.06.2019 15:36

האם יש חשיבות בעינך גם לקשר ההיסטורי והרוחני? אם כן, מהו?

user profile image
עמרי וולף
7.06.2019 15:34

העמדה הקרובה ביותר לעמדה שלי בסוגיית מקומו של העם היהודי היא עמדת הטריטוריה המדינית. אמנם, אני מרגיש שבעמדת הקשר שלי לארץ יש גם מהעמדה ההסטורית וגם מהרוחנית, אך עמדת הטריטוריה המדינית הכי מדברת אלי.

לפי דעתי, לעם ישראל צריכה להיות מדינה שתאפשר לו לחיות בביטחון, תיתן לו שוויון זכויות וחירות, והמיקום עצמו לא ממש משנה לי. בעיני, יותר חשוב שהמדינה תמלא את הדברים הללו מאשר היכן היא תתקיים. מכיוון שארץ ישראל היא הבית של העם שלי ומקום מולדתי אני מרגיש כאן בטוח יותר מבחינה דתית, אך זה לא היה משנה לי לגור גם בכל חלקת אדמה אחרת. לכן, אני מאמין שעמדת הטריטוריה המדינית הכי קרובה לעמדתי.

user profile image
ניצן ברלינר
5.06.2019 21:06

מבין שלוש העמדות המרכזיות, העמדה שאני הכי מתחבר אליה היא עמדת קשר הטריטוריה המדינית, שטוענת שהקשר בין עם ישראל לבין ארץ ישראל הוא קשר טריטוריאלי, שבסיסו ומרביתו בעובדה שזהו הבית הנוכחי של עם ישראל, ושזוהי הטריטוריה של העם. למרות זאת, אני מבין שיש גם קשר היסטורי לארץ הזו וקשר רוחני, אך לדעתי הקשר המשמעותי ביותר הוא הקשר בין עם לארצו הטריטוריאלית והנוכחית.

משתתפים